20.5.2016 | Matkustusympäristö

Helsinki-Vantaan lentoaseman mainosmyynti kasvaa

Helsinki-Vantaan lentoasema elää parhaillaan voimakkaan kasvun aikaa. Tarkoitan paitsi matkustajamääriä, mutta myös mainonnan kokonaisuutta ja myyntiä lentoasemalla ja sen ympäristössä. Lentoasema mainospaikkana houkuttaa yrityksiä, jotka ovat aidosti kiinnostuneita kansainvälisistä markkinoista ja BtoB-myynnistä. Meidän liiketoiminnassamme Helsinki-Vantaan noste näkyy hyvänä myynnin kasvuna. Alkuvuoden aikana kasvu on ollut kaksinumeroisia prosenttilukuja.


BtoB-mainonta on erityisessä nosteessa

Helsinki-Vantaan lentoaseman kautta kulkee vuosittain noin 20 miljoonaa matkustajaa. Matkustajista noin 40 % on työmatkalla, ja keskimääräinen lentoasemalla vietetty aika on kaksi tuntia. Matkustajatilastoa katsoessa ymmärtää Helsinki-Vantaan ja sen ympäristön luonteen ainutlaatuisena mainospaikkana erityisesti BtoB-myynnille. Missä muualla tavoittaa näin suuren määrän liike-elämän edustajia, ja vielä niin että tavoittamiseen on käytettävissä runsaasti aikaa? Olemmekin tehneet kovasti töitä tarjotaksemme asiakkaillemme uudenlaisia digitaalisia mainosratkaisuja. Tästä hienona esimerkkinä on Business Panorama verkoston lanseeraaminen, joka mahdollistaa mainosten kohdistamisen suoraan yrityspäättäjiin.Loppuvuotta kohti mentäessä lentoliikenteen odotetaan jatkavan kasvuaan. Erityisesti piristynyt Lapin-matkailu ja Aasian-liikenteeseen avautuvat uudet reitit vaikuttavat Helsinki-Vantaan matkustajamääriin positiivisesti.

Helsinki-Vantaan lentoaseman mainospaikkamyynnistä ja -markkinoinnista vastaa Clear Channel Suomi Oy.

Lisätietoa Helsinki-Vantaan lentoaseman mainosmahdollisuuksista:
Ville Bergman, Head of Airport Media, Clear Channel Suomi Oy, p. 040 900 2830,
e-mail: ville.bergman@clearchannel.fi