31.3.2016 | Matkustusympäristö

Helsinki-Vantaan lentoasema houkuttaa aasialaisia mainostajia

Uudet reitit ja lentomatkustajien määrän kasvu tuovat mukanaan aasialaisia, eurooppalaisia ja kotimaisia yrityksiä, jotka ovat kiinnostuneita näkyvyydestä Helsinki-Vantaalla. Ensimmäisenä ehti kiinalainen Yuneec Electric Aviation, jonka vuoden mittainen kampajakokonaisuus käynnistyi vastikään lentoaseman tiloissa.

Finavia ja kiinalainen lentoasemaoperaattori solmivat tammikuussa 2016 erityisen yhteistyösopimuksen. Sen yhtenä tavoitteena on tukea ja löytää uudenlaisia yhteistyön muotoja eri toimijoiden välillä.

Lentoasemaoperaattorien välinen yhteistyö avaa ovia myös mainostajille. Näen aasialaisten yritysten tulossa Helsinki-Vantaalle monia mahdollisuuksia. Toki se avaa meille uusia liiketoimintamahdollisuuksia, mutta uskon uusien yritysten ja uudenlaisten mainoskampanjoiden osaltaan lisäävän lentoaseman vetovoimaa entisestään.

Kauko-ohjattava kopterikamera virtuaalisesti testattavissa lentoasemalla

Ensimmäisenä näkyvänä tuloksena laajentuneista yhteistyömahdollisuuksista voidaan pitää Helsinki-Vantaan lentoasemalla vastikään käynnistynyttä kampanjaa. Kiinalainen kopterikameravalmistaja Yuneec Electric Aviation on juuri aloittanut vuoden kestävän kampanjakokonaisuuden, joka sisältää promootiota ja digitaalista näkyvyyttä.Yuneec Electric Aviationin kopterikamerat ovat ainutlaatuisia kauko-ohjattavia laitteita, joiden ominaisuuksiin kuuluu muun muassa kohdetta seuraava ja henkilökuvausjärjestelmä. Osana promootiota lentomatkustajat pääsevät kokeilemaan kopterikameran lennätystä virtuaalisella simulaattorilla.Promootiototeutus on tehty Helsinki-Vantaan lentoaseman mainostiloista vastaavan Clear Channel Suomi Oy:n ja kohtaamistoimisto Promotion Pointin yhteistyönä.

Aasialaiset mainostajat ovat tervetulleita Helsinki-Vantaalle

Finavia pyrkii vahvistamaan Pohjois-Euroopan parhaaksi lentoasemaksi (Skytrax 2016) valitun Helsinki-Vantaan roolia yhtenä merkittävimmistä vaihtokentistä Aasian ja Euroopan välisessä lentoliikenteessä. Jo nyt Helsinki-Vantaa on Aasiaan suuntautuvien lentojen määrällä mitattuna viidenneksi suurin ja Japanin-lentojen määrällä mitattuna jopa suurin lentoasema Euroopassa.

Mainosmaisema on olennainen osa lentoaseman visuaalista ilmettä ja parhaimmillaan tukee matkustajien muodostamaa mielikuvaa lentokentästä.– Matkustajamäärien kasvaessa ja lentoaseman kehittyessä mainostajien ja muiden toimijoiden kiinnostus Helsinki-Vantaata kohtaan on kasvanut huomattavasti. On hienoa, että myös aasialaiset toimijat ovat huomanneet Helsinki-Vantaan potentiaalin kannattavana ja kiinnostavana paikkana tehdä bisnestä. Yuneecin vasta käynnistynyt kampanja on huolella suunniteltu ja tyylikkäästi toteutettu promootiokokonaisuus. Se osoittaa, että mainostoiminta osaltaan voi lisätä matkustajien viihtyvyyttä lentoasemalla ja tuoda siihen uudenlaista elämyksellisyyttä.

Lisätietoja promootiosta ja Helsinki-Vantaan mainosmahdollisuuksista:

Ville Bergman, Head of Airport Media, Clear Channel Suomi Oy
p. 040 900 2830, e-mail: ville.bergman@clearchannel.fi