06.4.2016 | Digitaalinen mainonta, Tutkimus, Inspiraatio

Digitaalinen ulkomainonta tulee olemaan nopeimmin kasvava mediakanava

Digitaaliselle ulkomainonnalle ennustetaan suurinta kasvua

Korkealuokkainen digitaalisen ulkomainonnan median ostaja  Ocean suoritti tutkimuksen selvittääkseen digitaalisen ulkomainonnan roolin, näkemykset ja haasteet nykyisessä mediaympäristössä.

Tutkimukseen osallistui mediatoimistojohtajia sekä asiantuntijoita ulkomainonnan sektorilta yhteensä 204 henkilöä.

Keskeiset tutkimustulokset:

  • Digitaalista ulkomainontaa pidetään johtavana mediana ja sille ennustetaan suurinta kasvua seuraavan 5 vuoden aikana.
  • Digitaalinen ulkomainonta mielletään technologian ohjaamaksi mediaksi,joka lähestyy verkko- ja mobiilimainonnan tasoa. Sen koetaan olevan innovatiivisin, luovin ja joustavin media markkinoilla.
  • Kilpailijoihin verrattuna digitaalinen ulkomainonta on kehittynyt, jännittävä ja innostava.

86.3%  vastaajista ennusti digitaalisella ulkomainonnalla olevan suurin kasvupotentiali seuraavan viiden  vuoden aikana laittaen sen mobiilin, videon ja muiden medioiden edelle. Digitaalinen ulkomainonta sai eniten pisteitä dynaamisesta, näyttävästä, modernista ja joustavasta mediaympäristöstä.