Kiitos mielenkiinnostasi ulkomainonnan ohjelmallinen ostaminen -webinaareihin, jossa avasimme ohjelmallista ulkomainontaa ja sen mahdollisuuksia!
Alla koottuna usein kysytyt kymykset ulkomainonnan ohjelmallisesta ostamisesta. Mikäli sinulle on herännyt kysyttävää tai olet kiinnostunut kuulemaan lisää ulkomainonnan ohjelmallisesta ostamisesta, niin annamme mielellämme lisätietoja.
Ulkomainonnan ohjelmallisella ostamisella tarkoitetaan ulkomainospinnan ostamista verkkopohjaisen järjestelmän avulla, ja ostajana voi olla mainostaja tai digi- tai mediatoimisto. Ohjelmallinen ostaminen on mahdollista useiden eri ostojärjestelmien eli DSP-alustojen (demand side platform) kautta.
Tässä vaiheessa teemme private non-guaranteed -diilejä. Non-guaranteed -diileihin ei varata tiettyjä paikkoja verkosta, mutta tämä tekee mainonnasta myös edullisempaa. Vaikka emme varaa ohjelmallisten kampanjoiden takia inventaaria loopista, on luonnollisesti etujemme mukaista huolehtia, että sovitut kampanjat ovat toteutettavissa onnistuneesti.
Ohjelmallinen inventaari ei kohdistu vain yön tunteihin tai yksittäisiin lokaatioihin ellei asiakas itse aseta sitä tavoitteeksi DSP:n puolella. Näkyvyys jakautuu yleensä koko verkostoon ja eri vuorokaudenaikoihin.
Clear Channelin inventaaria ei ole vielä saatavilla sellaisilta DSP-alustoilta, jotka tukisivat kohdentamista. Kohdentamisen mahdollistavat alustat ovat tulossa käyttöön pian, ja sitä ennen myyntimme voi Voimme räätälöidä ohjelmalliseen diiliin kuuluvien pintojen kokonaisuuden ja suositella toteutusta, jolla tavoitetaan haluttu kohdeyleisö tehokkaimmin. Toteutuksessa hyödynnetään kohderyhmälähtöisen kampanjasuunnittelun työkaluamme Audience Engineä. Kohdeyleisöräätälöidyn diilin CPM on +15 %.
Kun ulkomainontaa myydään ohjelmallisesti, mainostaja maksaa impressioista. Tämä johtuu siitä, että Ulkomainonta on one-to-many media eli yksi näytetty mainos tuottaa keskimäärin enemmän kuin yhden impression – mainoksen näkee useampi ihminen samanaikaisesti. Näin ollen ulkomainonta eroaa esimerkiksi display-mainonnasta, jossa perinteisesti yksi näyttökerta vastaa yhtä impressiota.
Digitaalisen ulkomainonnan virallisena valuuttana toimii OTC-luku, joka kertoo mainoslaitteiden saavuttaman bruttokontaktimäärän yhden viikon aikana. Ohjelmallisen ostotavan pohjana toimii sama OTC-tunnusluku, joka on pilkottu tarkimmillaan tuntitasolle.
Tällä hetkellä meillä Suomessa ohjelmallisesti on tarjolla neljä kattavaa verkostoa ja satoja pintoja niiden sisällä. Tarjolla olevat verkostot ovat Street, Roadside, Malls ja Shopping Walls. Tulevaisuudessa tarjontamme mediaverkostoissa tulee laajentumaan. Kysy lisää myynniltämme.
Tekniset valmiutemme mahdollistavat jo yli tuhannen eri pinnan myymisen ohjelmallisesti. Inventaaria avataan ohjelmalliseen myyntiin vaiheittain.
Kampanjaraportti saadaan mediatilan ostamisessa käytetyn DSP:n eli ostojärjestelmän kautta.
Käyttämämme SSP:n (Supply Side Platform) myötä meillä on valmius ohjelmalliseen ulkomainontaan yli 30 DSP:n (Demand Side Platform) kautta. Voit aina ottaa meihin yhteyttä ja selvitämme, onko teidän käyttämänne DSP niiden joukossa!
Haluatko lukea lisää aiheesta?
Tutustu: Ohjelmallinen ostaminen
|
|
|
Soita +358 207312010
sales@clearchannel.fi