Caset | Clear Channel

PKST:n kampanja on kiinnittänyt autoilijoiden huomion jo vuosien ajan

Kirjoittanut Clear Channel | 21.6.2022 10:02:29

Pohjois-Kymen Sähkötarvike Oy täyttää tänä vuonna 40 vuotta, ja päätti asettaa juhlavuodelleen uusia markkinoinnillisia tavoitteita. Yritys on mainostanut Clear Channelin pinnoilla jo vuodesta 2019 lähtien ja on vakuuttunut liikenneympäristöjen ratkaisujen tavoittavuudesta. Kampanjan päätavoitteena on ollut palvelevan sähkötalon pitkäjänteinen brändin vahvistaminen. Lue lisää onnistuneesta mainoskampanjasta ja inspiroidu!

 

Asiakas: Pohjois-Kymen Sähkötarvike Oy
Tavoite:
brändin vahvistaminen, henkilökohtaisen palvelun korostaminen sekä avainhenkilöiden esille tuominen
Kohderyhmä:
ensisijaisesti sähköalan ammattilaiset – suunnittelijat, yrittäjät ja asentajat sekä kuluttaja-asiakkaat
Käytetyt mainospinnat:
Liikenneympäristöratkaisut, Jättitaulu -pinta

 

Pohjois-Kymen Sähkötarvike Oy on 40 vuoden kokemuksella palveleva sähkötalo. PKST tuottaa alan huipputuotteita asiantuntijapalvelulla. Yritys on vahvistanut tunnettuuttaan jo useamman vuoden ajan Clear Channelin mainospinnoilla, ja varannut valaistun jättitaulun myös tulevalle vuodelle. Mainonnalla on haluttu vedota sähköalan ammattilaisiin sekä tietysti kuluttaja-asiakkaisiin. Tämän vuoden kampanja on erityisesti korostanut yrityksen pitkää kokemusta ammattitaitoisesta palvelustaan.

 

Kampanja toteutettiin kekseliäästi hyödyntäen yrityksen avainhenkilöiden asiantuntijuutta. Pinnoilla näkyi vaihtelevasti eri avainhenkilöiden kuva, sekä lista heidän osaamisalueistaan. Tämä tuki pääviestin toteutumista, eli yrityksen henkilökunnan vahvaa ammattitaitoa.

 

"Halusimme tuoda esille yrityksemme avainhenkilöitä ja muistuttaa, että meiltä saa aina henkilökohtaista palvelua," Niina Koivikko, talous ja markkinointi, kertoo.

 

"Halusimme, että olemme asiakkaidemme ja yhteistyökumppaniemme keskuudessa 24/7 ja kertoa heille, että yhteistyö PKST.fi kanssa kannattaa aina," tarkentaa Niina Koivikko.

 

perinteinen mainonta tehoaa kuluttajiin

 

Perinteisellä ulkomainonnalla on pitkä historia, ja se on kuulunut jo pitkään katukuvaan. Nykyään staattista ulkomainontaa on esimerkiksi kaupunkiympäristössä taustavalaistuissa Adshel-pinnoissa, mainospilareissa, pylvästauluissa, bussipysäkeillä ja liikenneympäristössä vilkkaiden maanteiden varsille sijoittuvissa jättitauluissa. 

 

Tutustu: miksi ulkomainonta?

 

Klassinen eli staattinen mainonta on loistava ratkaisu useille mainostajille. Staattinen julistemainos ei vaadi teknologiaa, minkä takia sen toteuttaminen onnistuu matalalla kynnyksellä. Erinomaisesti tavoittavat staattiset mainospinnat, kuten Jättitaulut, eivät jää huomaamatta valtaväylillä sekä keskeisillä sijainneilla liikenteessä. Liikenneympäristön rauhallinen mediaympäristö antaa loistavat mahdollisuudet näkyä työmatkustajien, vapaa-ajan matkustajien ja muiden kuluttajien arjessa. Mainonta tekee brändin näkyväksi ihmisten arkielämässä - oikeassa paikassa, oikeaan aikaan.

 

 

 

Yksinkertaisilla ja perinteisillä ratkaisuilla voidaan herättää mielenkiintoa, jos mainos on visuaalinen ja slogan tarttuva. Mainonnan tehokkuutta lisää toki mainonnalle tyypillinen piirre, toisto. On tärkeää toistaa viestiä, jotta se jää mieleen. PKST:n mainoskampanja onkin tehonnut loistavasti, kun huomiota herättäviä värejä on yhdistetty osuvaan sloganiin sekä vaihtelevaan kuvaan - pitkäaikaista näkyvyyttä unohtamatta.

 

 

Klassinen ulkomainonta sopii erinomaisesti myös digitaalisten kampanjoiden täydentämiseen. Yhdistämällä monipuolisesti erilaisia toteutuksia ja mediapintoja, tavoitetaan laajasti kohderyhmiä.

 

Pitkäaikainen brändin rakentaminen tuottaa tuloksia

 

Mikä saa brändin jäämään mieleen? Pitkäjänteinen brändin vahvistaminen luo positiivisia mielikuvia yrityksestä, ja siten jättää vahvan muistijäljen juuri sinun palvelustasi. Laaja näkyvyys sekä näyttävä ja puhutteleva mainonta tuottavat tuloksia ja kasvattavat brändiä. Maineen ja tunnettuuden rakentaminen on tärkeää, johon ulkomainonta tarjoaa loistavan mahdollisuuden. Ulkomainonta tarjoaa brändeille ainutlaatuisen ympäristön näkyä juuri siellä, missä ihmiset liikkuvat. 

 

Hyvä ulkomainos tukee brändiä, ja PKST on ollut erittäin tyytyväinen ulkomainonnalla saavutettuihin tuloksiin. Yritys käyttää mainonnassaan useita medioita, kuten verkkosivuja, sosiaalista mediaa ja muita perinteisiä ratkaisuja. Ulkomainonta on tukenut loistavasti markkinointimixiä parantaen mielikuvia ammattitaitoisesta sähköalan yrityksestä.

 

Ulkomainonta on tehokkaasti tavoittava massamedia. Ulkomainonta tavoittaakin parhaimmillaan viikon aikana jopa 98 % suomalaisista, mihin muut mediat eivät pysty.1

 

 

valaistut jättitaulut eivät jää huomaamatta liikenteessä

 

Valtavat ja valaistut pinnat ovat näyttävä ratkaisu teiden varsilla. Valaistut pinnat korostuvat etenkin pimeällä ja kasvattavat huomioarvoa. Ne tuovat kampanjallesi vaikuttavuutta vuorokauden eri aikoina. Kun halutaan mainostaa isosti ja puhutella autoilijoita, liikenneympäristön ratkaisut ovat loistava valinta.

 

 

Suomalaiset viettävät paljon aikaa tien päällä ja siksi tienvarsimainonta on oivallinen tilaisuus vaikuttaa kuluttajien ostopäätöksiin. Ostopolkututkimuksemmemukaan 68 % suomalaisista käy ostoksilla autolla, ja automatkan aikana keskustellaan laajalti ostoksista, tulevista hankinnoista tai matkalla nähdyistä tuotteista ja palveluista.

 

"Automatkojen aikana keskustellaan monipuolisesti erilaisista ostoksista - jopa 97 % suomalaisista kertoo autossa käytyjen keskusteluiden vaikuttaneen ostopäätökseen."2

 

 

onnistuneelle yhteistyölle jatkoa 

 

Pitkäaikainen yhteistyö jo kolmen vuoden ajan on tuottanut onnistuneita tuloksia. Siksi tulevalle vuodelle on alustavasti varattu Jättitaulu -pinta. Myös seuraaville vuosille yhteistyö todennäköisesti jatkuu. PKST on ollut erittäin tyytyväinen vuorovaikutukseen Clear Channelin kanssa.

 

"Markkinoinnin asiantuntija Kari Kylliäinen MAT, MJD kuuluu PKST:n markkinointiryhmään, ja hän on hoitanut ja hoitaa edelleen markkinointiamme Clear Channelin Ilpo Aallon kanssa, jonka asiakaspalvelussa korostuu asiantuntemus ja asiakkaan tarpeiden mukaiset ratkaisut sekä tavoitteellinen ja pitkäjänteinen yhteistyö. Olemme olleet erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön," lisää Niina Koivikko.

 

 

 

 

 

Lähteet:

1. Kantar

2. Clear Channel, Ostopolkututkimus. 2018.