03.03.2022 | Uratarina

Asiakaslähtöisyys on lähellä Key Account Manager Anne Nurmisen sydäntä

– Anne inspiroituu yhteistyöstä asiakkaiden kanssa

Key Account Manager Anne Nurmista inspiroi erityisesti asiakkaiden kanssa mainonnan suunnittelu ja toteutus. Asiakaslähtöisyys onkin lähellä hänen sydäntään ja Annen koko urapolku sekä koulutus ovat keskittyneet vahvasti myyntiin.


Anne opiskeli Suomen ensimmäisessä korkeakoulutasoisessa myyntityön koulutusohjelmassa Haaga-Heliassa ja valmistui myynnin tradenomiksi vuonna 2010. Ennen Clear Channelille tuloa hän työskenteli muun muassa Bauer Medialla valtakunnallisessa myynnissä.

Myynnin lisäksi Annea on kiehtonut mainonta kaikissa muodoissaan. Häntä kiinnostaa etenkin media ja mainonnan vaikutukset. Kiinnostus mainontaa kohtaan onkin osoittautunut hyödylliseksi Clear Channelilla työskennellessä ja ura ulkomainosyhtiössä tarjoaa näköalapaikan alati kehittyvän ulkomainonnan parissa.

”On innostavaa, miten digitaalinen ulkomainonta on jatkuvasti kehittynyt ja mukautunut ympäristössä sekä asiakkaiden tarpeissa tapahtuneisiin muutoksiin. Digitaalisuus on tehnyt ulkomainonnasta modernin massamedian, mikä on osaltaan siivittänyt ulkomainonnan huikeaa kasvua. Kasvun myötä olen päässyt myös itse laajentamaan omaa ammattitaitoani media-alalla huimasti”, iloitsee Anne.



Anne haki Clear Channelille ystävänsä suosituksesta


Lukuisat työntekijämme suosittelevat Clear Channelia työpaikkana ja myös Anne haki Clear Channelille ystävänsä suosituksesta. Töihin oli heti alusta asti mukava tulla, sillä Clear Channelilla työskenteli jo Annen tuttuja, ja ilmapiiri oli avoin, yhteisöllinen sekä kannustava. Anne suosittelee Clear Channelia myös muille ja kertoo viihtyvänsä työssään todella hyvin.

”Työyhteisömme vahvuuksia ovat etenkin yhdessä tekeminen ja kannustava ilmapiiri”, Anne toteaa.

Asiakasvastaavan työtehtäviin kuuluu koko myyntiprosessin hallinta mainostajien ja yhteistyökumppaneiden suuntaan. Anne vastaa hänelle nimetyistä asiakkuuksista koko Clear Channelin tarjoaman osalta.

Päivittäinen työ koostuu asiakastapaamisista, tarjousten tekemisestä, kampanjoiden vahvistamisesta sekä asiakassuhteiden ylläpidosta. Anne tekee eniten töitä asiakkaiden ja mediatoimistojen kanssa, mutta työpäiviin kuuluvat olennaisena osana myös keskustelut kollegoiden kanssa. Asiakastyön lisäksi Anne toimii Clear Channelin kansainvälisen myynnin yhteyshenkilönä sekä mediatoimistokummina. Mediatoimistokummin tehtäviin kuuluu yhteydenpito mediatoimistojen kanssa päivittäisissä asioissa asiakkuuksiin ja mediaan liittyen, uutuuksien presentointi sekä esimerkiksi tutkimustiedon toimittaminen.

Anne eteni Key Account Manageriksi vuoden 2022 alussa. Uusi positio tuo hieman tiivistetymmän asiakasportfolion. ”Odotan innolla, minkälainen mainonnan vuosi 2022 tulee olemaan ja keskityn henkilökohtaiseen kehittymiseen Key Account Managerina,” hän toteaa.

 




3 ensimmäistä sanaa, jotka tulevat mieleen Clear Channelista:
Future of Media

Kollegoitani kuvailen seuraavalla lauseella: Älykkäitä ja huumorintajuisia media-alan ammattilaisia.

Tällä hetkellä minua inspiroiva ulkomainosratkaisu: Disneyn ulkomainonta Suomessa ja kansainvälisesti. Clear Channelin ja Mall Voicen yhteistyössä toteuttama Bond 007 No Time To Die-elokuvan lanseerauskampanja, jossa digitaaliseen ulkomainontaan yhdistettiin kauppakeskusten äänimainonta.

Bond