09.2.2018 | Kadunkalusteet

Mainospilarit on POP

Mainospilareilla on pitkä historia, ja niiden perimmäinen tarkoitus on ollut parantaa kaupunkiviihtyvyyttä. Tarina alkaa 1800-luvun Berliinistä, jossa kadut olivat täynnä repaleisia ja summanmutikassa liimattuja julisteita, eivätkä edes kaupungin puut säästyneet villiintyneeltä mainostamiselta.

Vuonna 1855 Ernst Litfass lupasi Berliinin kaupungille taistelevansa vulgaaria mainoskulttuuria vastaan, mikäli hän saisi 10 vuoden monopoliaseman pystyttämilleen mainospaikoille. Sopimus syntyi, ja Litfassin ansiosta kaupunkiin kohosi sata mainospilaria, joissa mainostajat saivat äänensä esille esteettisellä ja vaikuttavalla tavalla. Järjestäytynyt ulkomainonta oli saanut alkunsa.

Mainospilarit tavoittavat

Me Clear Channelilla tiedämme, että mainospilarit ovat edelleen tehokas keino tavoittaa asiakkaat!

Pilareita on tutkittu Outdoor Impact -tukimuksessa tarkasti ja metropolialueella niiden todellinen näkyvyys (VAC) on jopa 82,6 %. Suuret volyymit tarkoittavat kustannustehokkuutta, mutta pilareiden sijainnin ansiosta myös muu mediahäly on minimissä. Asiakas ei huku mediatulvaan kuten internetissä.

Mainospilarit ovat siellä missä ihmisetkin, ja niiden avulla on mahdollista päästä aivan iholle. Ne ovat helposti lähestyttäviä ja osa viihtyisää kaupunkia. Ja mikä tärkeintä: mainoksesi on lähellä ostopäätöstä. Kauppamatkalla nähty mainos vaikuttaa taustalla, kun tutun oloinen brändi siirtyy hyllyltä ostoskoriin. Ulkomainonnan avulla varmistatkin brändisi näkyvyyden sekä vahvistat viestiäsi.

Clear Channelin mainospilarit ovat nyt vaikuttavammat kuin koskaan

Mainospilareiden tarina kehittyy jatkuvasti: sähkön yleistyessä pilareihin lisättiin valot ja niille hyvin tunnusomainen pyörimisliike. Nykyään vain mielikuvitus on rajana: muoto ja sisältö ovat muokattavissa juuri sinun tarpeidesi mukaan. Esimerkiksi Lidlin kanssa toteutetussa kampanjassa pilari sai sisälleen suloisen lämpimiä korvapuusteja.
Me olemme tehneet kaikkemme, jotta sinä saisit tästä rakastetusta mainospinnasta kaiken hyödyn irti. Olemme uusineet pleksit ja viilanneet valaistuksen niin, että viestisi näkyisi entistä kirkkaammin ja selkeämmin. Kysy lisää ja pyydä tarjous tästä.

Kurkkaa Instagramista, Facebookista ja Twitteristä #welovesooh #OOH #clearchannel ja inspiroidu pilarien mahdollisuuksista!
PS. Muistathan, että parhaat edut ja uusimmat trendit saat tilaamalla uutiskirjeemme.Lähteet:  Ulkomainonnan historia – Jukka Keitele
Financial Times: How advertising columns helped people to ‘read’ a city’s identity

Jaa sisältö: