unilever-finland-store-alepa-2.jpg
Uutiset / Digitaalinen, FMCG ja Ostoympäristö ja POS

Store myymälämedia laajenee

Clear Channel laajentaa Store-mainosverkostoa S-ryhmän Kymen Seudun, Keskipohjanmaan ja Pirkanmaan osuuskauppoihin.

Store myymälämedia laajenee

Clear Channel on tarjonnut yksinoikeudella Store-mainosverkostoa HOK Elannon, Varuboden-Oslan ja Arinan  osuuskauppojen päivittäistavarakaupoissa. Nyt verkosto laajenee, kun mukaan saadaan kolme uutta osuuskauppaa merkittäviltä talousalueilta.

Tammikuussa laajennuksen myötä Clear Channelin Store-verkosto 243 myymälässä kattaa lähes kolmanneksen S-ryhmän päivittäistavaramyymälöistä ja tavoittaa jo yli 30 miljoonaa silmäparia viikoittain. Uusiin osuuskauppoihin tulee näyttöjä yhteensä 136 Prismoihin, S-Marketeihin, Saleihin ja Tampereen Sokos Herkkuun. Uusia myymälöitä on tammikuussa 43 ja kevään aikana niitä tulee vielä lisää.

Kauppalistoja ei suunnitella kovin tarkasti, teettämämme ostopolkututkimuksen mukaan ainoastaan kolmannes vastaajista tietää tismalleen mitä aikoo ostaa ja puolet päätyy joka tapauksessa ostamaan enemmän kuin mitä oli aikonut. Heräteostoksina mukaan tarttuu erityisesti makeisia, naposteltavia ja leipätuotteita. Kaikissa kategorioissa naiset päättävät miehiä useammin vasta kaupassa varsinaisen tuotteen. Digitaalinen myymälämedia on  paikalla tarjoamassa viime hetken vinkkejä ostoskoriin, mutta toimii myös brändinrakennukseen ja preferenssien muokkaamiseen, sanoo Pilvi Rissanen, Clear Channelin Head of Marketing.

Kuluttajatutkimusyhtiö Nielsenin mukaan suomalaiset käyvät päivittäistavaraostoksilla keskimäärin kolme kertaa viikossa ja ostavat yli 20€ arvosta tuotteita kerrallaan. Kertaostoksien arvon määrä on kasvanut 50% viimeisen kymmenen vuoden aikana. Prismoissa keskiostoksen määrä on kaksinkertainen keskiarvoon verrattuna.

Clear Channelin teettämän Ostopolkututkimuksen mukaan 86% kiinnittää huomiota kaupan sisällä olevaan mainontaan ja erityisesti alle 30-vuotiaat pitävät digitaalisista mainosnäytöistä kaupassa. Lähes puolet vastaajista on ostanut digitaalisessa mainosnäytössä mainostetun tuotteen.

Haluatko kuulla lisää? Ota yhteyttä!
Myyntijohtaja, Ville Bergman
0207 312 043

sales(a)clearchannel.fi
0207 312 010

Ota yhteyttä

0207 312 000. tai lähetä sähköpostia sales@clearchannel.fi